20260126-IAJ34309
gradient
#Nationale hold
- Tre SG-spillere deltager i VM-kvalifikationen

Tyskland mod Danmark to gange

I denne uge kører træningen hos SG Flensburg-Handewitt på lavt blus. Ikke færre end ti spillere er afsted til deres landshold. De spiller lukrative landskampe eller håber på at komme med til VM i januar.

I dag, mandag, samles DHB-udtagelsen i Köln. Næsten samtidig mødes det danske landshold i København til en træningslejr. I weekenden er der to landskampe på programmet. Først i Royal Arena i København (fredag kl. 19.30), derefter i LANXESS Arena i Köln (søndag kl. 15.30) opleves en ny udgave af EM-finalen. "Det bliver to kampe på højeste niveau foran et meget stort publikum," glæder Johannes Golla sig. Marko Grgić spiller også for Tyskland. For danskerne er hele fem SG-kolleger udtaget. "Det er altid en særlig glæde at spille med drengene," siger Lasse Møller, der i tirsdags modtog en efterfølgende invitation. Allerede før var Kevin Møller, Emil Jakobsen, Simon Pytlick og Niclas Kirkeløkke med.

Kampe i VM-kvalifikationen
I denne uge kæmper 20 landshold om ti ledige VM-pladser til det europæiske kontinent. Til de afgørende playoff-kampe kan det slovenske hold ud over Domen Novak også igen trække på Blaž Blagotinšek. OL-fjerdepladsen møder Montenegro på torsdag (i Podgorica) og søndag (i Koper). Adin Faljić rejser til Balkan "med en god fornemmelse" efter sin hidtil længste SG-indsats. Håndboldspillerne fra Bosnien-Hercegovina spiller først på torsdag i Tuzla mod Færøerne og skal derefter rejse til Nordatlanten til returkampen på lørdag.

Oprettet af ki