Begivenhederne på banen afspejles i tabellerne og resultatlisterne. Men der er også mange organisatoriske forhold, som samles i SG Flensburg-Handewitts administration. Et interview med SG’s administrerende direktør Holger Glandorf.
Holger, for nylig kunne man se en video, hvor du spillede håndbold i Duburghalle iført SG-trøje. Spiller du stadig aktivt håndbold på nogen måde?
Holger Glandorf: Det var nogle lidt ældre optagelser fra december. Jeg skulle spille for et All-Star-hold og ville se, om det kunne lade sig gøre. Jeg var så en enkelt gang til træning med A-ungdomsholdet, hvor min søn også spiller. Det var en engangsforestilling. Jeg spiller ikke håndbold længere. Det ville heller ikke fungere på grund af min skulder.
Men du har sikkert med håndbold at gøre hver dag. Hvor meget fritid har en direktør for SG?
Holger Glandorf: Ikke meget, siger min kone altid. Da mine to sønner spiller, er håndbolden også allestedsnærværende i fritiden. Og man møder altid nogen, man kan tale håndbold med. Men jeg sørger for at få lidt fri.
Hvor ofte er du til træning med holdet? Hvad er dine opgaver der?
Holger Glandorf: I nogle uger er jeg til træning hver dag, så er der uger, hvor jeg kun når det én gang. Tiden fra kl. 10 til 13 kolliderer ofte med andre aftaler. Men det er altid vigtigt for mig at få et indtryk af stemningen. Man taler med spillerne, nogle gange opstår der spørgsmål, og der skal løses noget spontant – det kan være en ansøgning om børnepenge, der skal indgives. Vi er også ansvarlige for den slags ting.
Hvordan følger du hjemmekampe og udekampe?
Holger Glandorf: Til hjemmekampene er jeg altid til stede. Udekampe afhænger af stedet og min kalender. Jeg var i Hannover og i Aarhus, men ikke i Mannheim. Der sad jeg foran fjernsynet og fulgte kampen hjemmefra. Ljubomir Vranjes var med som sportsdirektør. Der er altid mindst én fra den officielle side med til udekampene.
Har du en plads i GP Joule Arena, hvorfra du følger kampene?
Holger Glandorf: Nej, jeg står i en åbning ved sidelinjen og følger de 60 minutter derfra – medmindre der er noget meget vigtigt, der skal ordnes med kort varsel. Før og efter hjemmekampene er det normalt, at der er samtaler med partnere og sponsorer.
Er du mest til stede på kontoret eller ude til en række aftaler?
Holger Glandorf: Det kan man ikke svare på generelt. Nogle gange er jeg på kontoret hele dagen, andre gange er jeg kun ude. Det sker, at jeg stadig sidder på kontoret kl. 22, andre dage kan jeg allerede holde fri kl. 18. Også på kampdage kan det ske, at jeg kører tilbage til kontoret bagefter. Jeg forsøger at være til stede så ofte som muligt for at være der for mine kolleger og kunne drøfte ting med dem.
Du har ti medarbejdere på kontoret. Er holdånden lige så vigtig på kontoret som på banen?
Holger Glandorf: Holdånd, passion og også sjov er vigtigt for at kunne klare de opgaver, der dukker op, i vores team, da de ofte ligger uden for de normale arbejdstider. Et aktuelt eksempel er den næste hjemmekamp i EHF European League. Der er stadig et arrangement i GP JOULE Arena tirsdag aften. Vi går i gang allerede om natten og fortsætter onsdag formiddag for at gøre alt klar til vores kamp. Heldigvis har vi også stor erfaring i teamet. Med Jan von der Wehl er en velafprøvet medarbejder netop vendt tilbage til os.


