SG Flensburg-Handewitt gik glip af finalen i Winamax EHF Finals. I semifinalen tabte holdet 30:37 (14:15) til MT Melsungen. I morgen søndag spiller SG kl. 15 om tredjepladsen mod Montpellier HB.
"Alle i blåt til Hamborg!" Sådan lød mottoet i den imponerende SG-blok. Ved kampstart vidste alle allerede, at en plads i finalen ville have været forbundet med det 117. lokalopgør. THW Kiel havde tidligere besejret Montpellier HB med 29:28. Semifinalen startede dog ikke så godt. Først tog det næsten fire minutter, før Emil Jakobsen brød forbandelsen. Derefter blev Johannes Golla behandlet for en hovedskade, men vendte heldigvis hurtigt tilbage med en blå-hvid "turban". Simon Pytlick scorede ganske vist til 4:3, men det første føringsmål havde dog ingen befriende virkning. En negativ stime på 0:5 bragte SG langt bagud. SG lod sig dog ikke ryste af den dårlige start. Spillet blev mere konsekvent. SG var altid farlige på fløjene. Domen Novak reducerede til 9:10. Emil Jakobsen viste en fantastisk lob og udlignede til 13:13 på et straffekast. Det var nu en ægte pokalkamp på lige fod – med mange følelser på banen og på tribunen.
Intet modtræk mod MT's angreb
Med et minimalt bagudgående resultat gik man ind i anden halvleg – og med højt tempo. Angrebsrækkerne fik en god genstart. I SG-blokken lød der flerstemmig sang: „Ole, ole, SG-W!“ Den første målmandsredning i anden halvleg stod MT Melsungen for, som pludselig førte 21:18. Da nordhesserne kort efter øgede føringen til 24:20, samlede Aleš Pajović sine spillere i en holdtimeout. "Vi har prøvet meget mod Melsungens syv mod seks, men MT havde altid svarene," sagde SG-træneren senere. "Når man prøver alt, men intet fører til succes, bliver man mere og mere nervøs." I forsvaret manglede der simpelthen stabilitet. Modstanderen scorede næsten efter behag. Da der sneg sig fejl ind i angrebet, Emil Jakobsen brændte to straffekast, og det tegnede sig, at Melsungen ville vinde målmandskampen, tog den sportslige skæbne sin gang. Efter 22:29 sørgede en 5:1-formation og et par gode aktioner fra Benjamin Burić for et midlertidigt opsving, men ikke for et vendepunkt. Drømmen om titelhattricket brast. "Vi har en svær mental opgave i morgen, men vi vil absolut blive nummer tre," sagde Simon Pytlick.




