EHF European League for sæsonen 2025/26 er afsluttet. SG Flensburg-Handewitt sluttede på tredjepladsen og vil højst sandsynligt også deltage i turneringen næste sæson.
Aleš Pajović, SG-træner: „Denne weekend var en dobbelt skuffelse, fordi det ikke lykkedes at vinde titlen og kvalificere os til EHF Champions League. Det var ikke let at motivere mine spillere til denne kamp. Det handlede jo kun om tredjepladsen. Mit hold viste karakter. Det gælder også for Montpellier HB. Vi havde heldet på vores side. Vi spiller nu sæsonens sidste to kampe og vil derefter analysere alt for at gøre det bedre i næste sæson.”
Kevin Møller, SG-målmand: „Vi ankom en dag for sent til Hamborg. I semifinalen gik det ikke helt som planlagt. Vi havde ingen chance mod Melsungers fantastiske præstation. For humøret og sæsonens sidste uge var det godt, at vi i det mindste sikrede os bronze.“
Johannes Golla, SG-kaptajn: „I kampen om tredjepladsen investerede vi mere end dagen før. Man siger godt nok, at man kan lære af tilbageslag, men jeg ville absolut med SG ind i EHF Champions League. Sidste år fejrede vi, og tre andre hold kørte skuffede hjem. Nu hører vi også til de tre skuffede hold. Man bør ikke bedømme en sæson ud fra en enkelt weekend. Jeg synes, vi samlet set har været mere stabile i denne sæson end i den forrige. Lige nu er jeg stadig skuffet over, at vi ikke er med i finalen."
