Omkring 40 minutter i topform, 20 minutter på jagt efter rytmen – SG Flensburg-Handewitt gennemgik forskellige faser, men vandt til sidst suverænt med 38:30 over TBV Lemgo. Her er kommentarerne.
Aleš Pajović, SG-træner: „Vi havde i starten et par problemer i angrebet og belønnede ikke vores forsvarsspil, men så fandt vi ind i kampen med højt tempo. I anden halvleg ville vi også gå på med fuld fart, men gav modstanderen en ny chance. Når det står uafgjort efter 40 minutter, bekymrer man sig om, at det kan gå begge veje. Vi var derefter tålmodige i forsvaret, og jeg kan ikke sige det på anden måde: Benjamin Burić var simpelthen fremragende. Han og fansene drev holdet fremad. Lad os se, hvad der ellers sker: Målforskellen kan også være vigtig. Forhåbentlig kommer alle tilbage fra landsholdsugen i god form.”
Florian Kehrmann, træner for TBV Lemgo Lippe: ”En stor tak til hallen, der gang på gang satte sit præg i de vigtige faser. Det gjorde det ubehageligt for os, men det er også altid sjovt at spille her. I starten skabte vi problemer for Flensburg med vores forsvar og spillede tålmodigt i angrebet. Flensburg kom så med højt tempo, mens vi begik et par fejl. Vi kæmpede os godt ind i anden halvleg og havde også en meget god målmandspræstation. Pludselig stod det uafgjort efter 40 minutter. Så løb vi tør for kræfter, og vi brændte for mange frie bolde. Jeg tager en god præstation med hjem – mod en topklub, der virkelig er i god form.”
Johannes Golla, SG-kaptajn: ”I over 60 minutter var det ikke suverænt, men vi lod ikke noget gå i vasken. I starten af begge halvlege manglede vi flowet, og skuddene var ikke overbevisende nok. Men vi har også vist, hvilken kvalitet der er i dette hold. Vi har stadig alt i egne hænder. Set i det lys er det lidt ærgerligt, at det nu er landsholdenes tur. Forhåbentlig vender vi tilbage med et flow. Med udekampene i Magdeburg og Stuttgart følger der straks et hårdt program.”
Lasse Møller, SG-bagspiller: „Lemgo fandt til tider meget gode løsninger, men vi havde samlet set det bedste angreb og også det bedste forsvar. Midt i anden halvleg hjalp vi Benjamin Burić mere. Men han havde også nogle redninger, der helt alene tilhører ham. Adin Faljić arbejdede virkelig godt i forsvaret. Det var en vigtig sejr. Fra nu af er hver eneste sejr meget vigtig.“
Benjamin Burić, SG-målmand: „Når hallen er fyldt, og tilskuerne støtter os, er det altid nemt at spille med stor glæde. Vi var måske ikke konsekvente gennem hele kampen, men en skal altid give lidt ekstra. Denne gang var jeg måske den, der skulle kommunikere med tilskuerne og vise nogle særlige ting på banen. Det var to vigtige point for vores mål: andenpladsen.“
