SG Flensburg-Handewitt sikrede sig tredjepladsen ved Winamax EHF Finals. Søndag eftermiddag vandt holdet 32:30 (16:16) over Montpellier HB. SG’s bedste målscorere var Simon Pytlick (7) og Emil Jakobsen (7/1).
Der var masser af bifald fra SG-fanklubben inden kampstart. Johannes Golla bragte holdet foran med to tidlige mål i bronzeopgøret fra sidste års finale. En 3:1-føring blev dog hurtigt udlignet. Niclas Kirkelökke fik et tidligt gult kort for en fejl. Det lod SG sig dog ikke påvirke af og førte det meste af tiden. Simon Pytlick snød MHB-forsvaret som slalompæle og scorede til 10:9. Kevin Möller reddede, og i det efterfølgende angreb øgede Simon Pytlick yderligere. SG havde nu overtaget. Domen Novak scorede fra højre fløj, Emil Jakobsen kontrerede til 14:10. Før pausen udlignede Montpellier igen med fire kontraangreb i træk.
Mere energi i slutfasen
Med stillingen 16:16 gik man ind i de sidste 30 minutter. "Flensburg, Flensburg"-kor lød rundt i hallen. SG kom dog ikke særlig godt ud af omklædningsrummet. To succesfulde scoringer af Kent Robin Tönnesen var en ny kilde til energi. Emil Jakobsen og Domen Novak satte et lynhurtigt kontraangreb i gang, der bragte stillingen på 20:18. Efter 45 minutter stod det 24:24. "Flensburg-Handewitt", lød det fra den SG-prægede kurve. SG havde stadig kræfter. Simon Pytlick lod sig ikke stoppe i et spurt, ramte båndet, men fik bolden i mål til 27:25. Lasse Möller hjalp kortvarigt til i højre bagfelt. Johannes Golla øgede til 29:26. SG havde nu alt under kontrol, især da de førte i målmandskampen. Sejrsangene lød i SG-blokken. Bronzemedaljen var sikret.







